بدون عنوان
منبع : راسخون ۱۴۰۳/۷/۷ 3 بازدید

0

در بعضي از آيات آمده است وقتي كه كافران را عذاب مي كنيم و هنگام سوختن پوستشان، پوستي ديگر به جاي آن قرار مي دهيم تا كيفر را بچشند لذا اگر پوستهاي اصلي بدن، گنهكارند پوستهاي تازه چرا بايد بسوزند آيا اين امر با اصل عدالت سازگار است؟

دلیل نامناسب بودن محتوا

جواب
0

طبق آيه 56 سوره نساء كه مي فرمايد: «ان الّذين كفروا باياتنا سوف نصليهم نارا كلّما نضجت جلودهم بدلّناهم جلوداً غيرها ليذوقوا العذاب»:كساني كه به آيات ما كافر شدند به زودي آنها را در آتشي وارد مي كنيم، هر گاه پوستهاي تن آنان بريان گردد و بسوزد پوستهاي ديگري به جاي آن قرار مي دهيم تا كيفر را بچشند. لذا در پاسخ ايراد وارد شده در سؤال، اما صادق(ع) مي فرمايد: «هي هي و هي غيرها»(1) يعني پوستهاي نو در واقع همان پوستهاي سابق و در عين حال نو است. مانند اين كه كسي خشتي را بشكند و خرد كند دو مرتبه آن را در قالب بريزد و به صورت خشت تازه اي درآورد اين خشت دوم همان خشت اول است و در عين حال خشت نويي مي باشد و در واقع ماده اصلي محفوظ است و تنها صورت آن تغيير پيدا كرده است ضمناً بايد توجه داشت كه پاداش و كيفر در حقيقت ارتباط با روح و قوه ي درك انسان دارد و جسم همواره وسيله اي براي انتقال پاداش و كيفر به روح انسان مي باشد.پی نوشت:1-نور الثقلين، ج1، ص494، ح314و پيام قرآن، ج6، ص451.منبع: تصویر دوزخ و دوزخیان در قرآن کریم، فاطمه کریمی،انتشارات جامعه القرآن الکریم

۳۱ شهریور ۱۴۰۲ راسخون مرجع نامشخص

دلیل نامناسب بودن محتوا

پاسخ شما برای پاسخ به این سوال باید وارد حساب‌کاربری خود شوید.
سوال خود را بپرسید

سوالات مشابه

موردی یافت نشد!

پرسش ‌های مرتبط

    بنر تبلیغاتی شما
    بنر تبلیغاتی شما

    تمامی حقوق این وبسایت متعلق به موسسه هوش مصنوعی و تمدن اسلامی (همتا) است.