تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
هرگاه مکلّفى که قصد انجام مناسک حجّ یا عمره را دارد، عمداً و با علم، بدون احرام از میقات بگذرد، در مسأله دو صورت است: اوّل: آن که متمکن از برگشتن به میقات باشد، که در این صورت باید به میقات برگردد و از آن جا احرام ببندد، چه در حرم باشد و یا بیرون آن. دوم: آن که متمکن از برگشتن (چه به علت تنگى وقت و یا عذر دیگرى) نباشد، و در مسیر او میقات دیگرى نیز نباشد، که در این صورت چنانچه مستطیع بوده باید حجّ را در سال بعد به جا آورد، وگرنه واجب نیست. و اگر از روى فراموشى یا بیهوشى یا مانند آن، و یا از روى ندانستن حکم یا جاى میقات، بدون بستن احرام از میقات بگذرد.منبع: wahidkhorasani.com .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.