تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیات عظام امام، خامنه اى، صافى، فاضل، مکارم و نورى: غسل باطل نمى شود و آن را تمام کند؛ ولى بهتر (احتیاط مستحب) است آن را به قصد آنچه بر ذمه او است (از اتمام یا اعاده) از سر گیرد. در هر صورت باید براى نماز و هر کارى که در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد. (امام، تحریر الوسیلة، ج 1، واجبات الغسل، م 19؛ توضیح المسائل مراجع، م 386 ؛ خامنه اى، اجوبة، س 185 و نورى، توضیح المسائل، م 387 و تعلیقات على العروة، فصل فى مستحبات الغسل، م 8.)آیه الله بهجت: لازم نیست غسل را تمام کند و بنابر احتیاط واجب باید آن را به قصد آنچه بر ذمه او است (از اتمام یا اعاده)، از سر گیرد و براى نماز و هر کارى که در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد. (وسیلةالنجاة، ج 1، م 218.)آیه الله تبریزى: باید غسل را از سر گیرد و بنابر احتیاط واجب، باید براى نماز و هر کارى که در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد. (منهاج الصالحین، ج 1، م 204.)آیه الله سیستانى: غسل باطل نمى شود؛ ولى بنابر احتیاط واجب باید براى نماز و هر کارى که در آن طهارت لازم است، وضو بگیرد. (توضیح المسائل مراجع، م 386)آیه الله وحید: بنابر احتیاط واجب باید غسل را تمام کند و دوباره از سر گیرد و براى نماز و هر کارى که در آن طهارت لازم است، وضو نیز بگیرد.( توضیح المسائل، م 392.) .
پرسمان دانشگاهیان
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.