تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
همهی مراجع (به جز تبریزی و وحید): نگهداری آلات قمار جایز نیست و باید آنها را از بین برد.[۱] آیات عظام تبریزی و وحید: بنابر احتیاط واجب نگهداری آلات قمار جایز نیست و باید آنها را از بین برد.[۲] پی نوشت ها: [۱]ـ امام، تحریر الوسیله، ج ۱، م ۸؛ بهجت، وسیله النجاه، ج ۱، م ۱۴۴۱؛ صافی، هدایه العباد، ج ۱، م ۱۶۸۹؛ نوری، الاستفتائات، ج ۲، س ۵۵۹؛ سیستانی، منهاج الصالحین، ج ۲، م ۱۱؛ دفتر: خامنهای و فاضل. [۲]ـ وحید، منهاج الصالحین، ج ۳، م ۹؛ تبریزی، منهاج الصالحین ج ۲، (التجاره)، م ۹٫ منبع: پرسشها و پاسخهای دانشجویی احکام موسیقی؛ دفتر نشر معارف – تدوین و تألیف: سید مجتبی حسینی (مطابق با نظر ده تن از مراجع عظام) پرسشهای مرتبط: آیا خرید و فروش آلات قمار جایز است؟ حکم شرکت در طرح تجاری «گلدکوئیست» و مانند آن چیست؟ تکلیف پولی که از طریق معامله با شرکت گلدکوئیست و مانند آن به دست آمده چیست؟ نگاه به فیلمهای رقص و آواز زنان ـ که از تلویزیون کشورهای مسلمان پخش میشود ـ چه حکمی دارد؟ فلسفهی حرمت بازی با شطرنج یا پاسور چیست؟ طبق نظر برخی از فقها این کار جایز است؛ پس چگونه چیزی که حرام بوده، اینک حلال شده است؟ مگر احکام دین ثابت نیست؟ آیا قمار و قمار بازی مضراتی هم دارد؟ .
راسخون
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.