تخمین زمان مطالعه: 1 دقیقه
الف - بلحاظ اینکه غالبادخول معمول موجب ازاله بکارت میگردد و لذا هر چند که ثابت شود که قبلابا زن نزدیکی صورت گرفته با وصف وجود بکارت موجب نمیشود که مرد بتواند نکاح را فسخ کند ولی اگر بعد از نزدیکی، بکارت ترمیم گردیده و لو به علاج، در این صورت مرد حقّ فسخ را دارد و اگر نزدیکی با تمام شرائط صورت گرفته ولی بکارت به صورتی است که به راحتی زایل نمیگردد در این صورت اگر مرد زن را برای ادامه زندگی نخواسته باشد باید طلاق بدهد و در مورد مهریه هم باید تصالح نمایند. ب - مراد داشتن بکارت با خلقت اولیّه است گرچه اگر بدون نزدیکی ازاله شده مانند پریدن احکام آن با ازاله به وسیله نزدیکی متفاوت است. ج - ازاله بکارت به وسیله نزدیکی موجب ثیّبه بودن زن میشود مطلقاً. د - حکم باکره را ندارد همچنان که حکم ثیّبه را هم نیز ندارد کما اینکه در فرض الف حکم به طلاق و تصالح گردید. .
موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.