تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
از نگاه قرآن انسان موجودى است که از یکسو فطرتى الهى و از سوى دیگر، طبیعتى مادى دارد، فرق نگذاشتن بین این دو موجب اشتباه و دور شدن از واقعیت میشود. رعایت حجاب و پذیرش برخی محدودیتها -در مورد لباس، گفتار و رفتار- هماهنگ با فطرت آدمی است، و او را از تعرض افراد جلف و فاقد اخلاق مصون میدارد؛ چون از ایجاد عقدهها و حسرتهایی که زمینهساز طغیان غرایز جنسی، افزایش فساد و تباهی و در نتیجه ایجاد ناامنی اجتماعی در جامعه هستند جلوگیری میکند. پس حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت است و در نتیجه موجب بالا رفتن کرامت و شخصیت حقیقی انسان میشود. و آزادی بدون قید و شرط، هرچند ممکن است به اقتضای طبیعت مادی و ثانوی باشد، اما بر خلاف فطرت اولی و باعث عدم احترام به افراد و انهدام ارزشها و کرامت انسانی میگردد.دین اسلام برای اینکه تا هم به خواست طبیعی زنان پاسخ مثبت دهد، و هم آنان و جامعه را از آسیبهای تبرج و بیحجابی مصون بدارد، آشکار نمودن آرایش و زینتآلات را در محیط اجتماعی زنانه و در محیط خانوادگی که نامحرم وجود ندارد برای زن جایز شمرده است. و پوشیدن لباسهای شاد را در محیطهای عمومی که افراد نامحرم حضور دارند در صورتی که از نظر پوشش کامل باشد و موجب جلب توجه و تحریک نامحرم و باعث مفسده نشود جایز دانسته است، ولی اگر موجب جلب توجه و تحریک نامحرم و مفسده گردد، منع نموده است. .
اسلام کوئست
تماس با ما
آدرس : آزمايشگاه داده کاوي و پردازش تصوير، دانشکده مهندسي کامپيوتر، دانشگاه صنعتي شاهرود
09111169156
info@parsaqa.com
حامیان
همكاران ما
کلیه حقوق این سامانه متعلق به عموم محققین عالم تشیع است.